Arranca en Les Corts la Comissió d’Estudi sobre els usos del temps amb Óscar Cortijo com a assessor

El vicedegà 1er del COPCV, i coordinador en la Comunitat Valenciana de la Comissió Nacional per a la Racionalització dels Horaris Espanyols, participa com a expert en la comissió que es constitueix aquest 28 de gener a Les Corts per a estudiar la racionalització d'horaris.

Óscar Cortijo, vicedegà 1er del COPCV i coordinador en la Comunitat Valenciana de la Comissió Nacional per a la Racionalització dels Horaris Espanyols (ARHOE), és un dels experts de la Comissió d’Estudi sobre els usos del temps de Les Corts, que pretén impulsar polítiques de racionalització dels horaris des d'una perspectiva de gènere, amb l'objectiu de millorar el benestar i la salut de les persones. L'òrgan assessor de la comissió, que ja va començar a reunir-se fa dies per a preparar el treball, s'ha format també amb especialistes d'unitats del somni, de Pediatria i de Sociologia.

Cortijo, expert en polítiques de l'àrea de persones, destaca el paper de la Psicologia en aquesta tasca d'assessorament a la comissió, assenyalant que “el treball està canviant substancialment i, davant aquests canvis, la Psicologia té un valor diferencial respecte a altres disciplines”. El vicedegà 1er del COPCV insisteix que “la societat necessita abordar el debat i prendre una decisió per a fer els horaris més racionals i que estiguen més compassats amb els de la resta de països d'Europa”.

La comissió, que es va aprovar en sessió plenària el passat mes d’octubre amb el vot en contra de Vox i l’abstenció del PP, es constitueix formalment aquest 28 de gener, i està previst que treballe durant sis mesos.

Notícies relacionades:

El vicedegà 1er del COPCV participa com a expert en la Comissió d'Estudi sobre els usos del temps de Les Corts

El COPCV y ARHOE firman un convenio de colaboración para impulsar actividades destinadas a fomentar la racionalización de horarios y la conciliación



Noticias relacionadas

  • 20/04/2026
Jornadas PRL CEV: 'Retorno al trabajo: buenas prácticas'

Esta actividad presencial se realizará el martes 28 de abril con motivo del Día Mundial de la Seguridad y Salud en el Trabajo. Nuestra vocal y psicóloga del trabajo, Pilar del Pueblo, participará en el evento dando a conocer el punto de vista psicológico de este asunto. Actividad gratuita previa reserva de plaza.
Leer

  • 17/04/2026
Actividades formativas COPCV programadas de abril a junio

Consulta por áreas, todas las actividades que hemos preparado y que se llevarán a cabo online y en nuestras sedes de Valencia, Alicante y Castellón.
Leer

  • 10/04/2026
Edición Nº 60 del programa de Formación Continuada a Distancia (FOCAD)

El Consejo General de la Psicología de España promueve así, la actualización científico-profesional de los/as psicólogos/as colegiados/as en diferentes campos de la intervención psicológica.
Leer