El COPCV continuarà amb les intervencions psicològiques en les poblacions afectades per la dana amb la col·laboració de la Generalitat Valenciana
Ambdues institucions signem un conveni que permet prolongar les intervencions iniciades fa mesos emmarcades en la Plataforma Dana en Acció Directa.

El Consell ha autoritzat la subscripció d’un conveni de col·laboració entre la Generalitat, a través de la Conselleria de Sanitat, i el Col·legi Oficial de Psicologia de la Comunitat Valenciana (COPCV) per al desenrotllament d’intervencions psicològiques d’àmbit comunitari en els municipis afectats per la dana del 29 d’octubre de 2024.
Des de la creació per part del COPCV de la Plataforma Dana Acció Directa només ocórrer la tragèdia de la barrancada, estem desenvolupant accions destinades a atendre les necessitats psicològiques i emocionals de les persones afectades. Des d’atendre l’emergència, la post-emergència a l’activació de projectes de dinamització comunitària i reconstrucció emocional col·lectiva. Les conseqüències psicològiques perduren i perduraran en el temps, conscients d’aquesta realitat, donarem continuïtat a les intervencions esmentades contant amb el suport de la Generalitat Valenciana.
Col·legiats i col·legiades, prosseguiran realitzant intervencions individuals, grupal i familiar en col·laboració amb les entitats locals. S’estan implementant programes de seguiment emocional post-catàstrofe, especialment per a persones amb símptomes d’estrès posttraumàtic, depressió o dol. També programes de suport psicosocial dirigits a jóvens, docents, centres de majors o associacions veïnals així com formació específica en primers auxilis psicològics i suport emocional a personal municipal, protecció civil, voluntariat, entre altres.
Aquestes actuacions, tal i com afirma Sanitat en una nota de premsa, en troben contemplades dins el “Pla valencià de salut mental i addiccions 2024-2027 i del Pla de recuperació i reconstrucció de la Generalitat Valenciana, que inclou mesures específiques en salut mental per a les zones afectades per la catàstrofe. A este efecte, enguany s’ha consignat una subvenció al COPCV de 120.000 euros a través de la qual la Conselleria de Sanitat subvenciona les despeses derivades d’actuacions del COPCV i col·labora amb els mitjans tècnics i personals disponibles per al desenrotllament conjunt d’activitats”. L’acord, s’ha formalitzant a través d’un conveni de col·laboració entre ambdues institucions. El degà del COPCV, Francisco Santolaya, ha manifestat que “aquest acord suposa un avanç fonamental perquè prolonga i reconeix la necessitat d’intervencions psicològiques comunitàries en els municipis afectats, i aporta recursos perquè els nostres professionals puguen continuar desenvolupant la seua tasca amb garanties”.
