Mantenim una reunió amb el president del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana

Ambdues entitats coincideixen en la importància de que psicòlegs educatius estiguen dins el Sistema Educatiu Valencià.

Recentment, hem mantingut una reunió amb el Consell Escolar de la Comunitat Valenciana (CECV), màxim òrgan consultiu i de participació social en la programació general de l'ensenyament a la Comunitat Valenciana, a proposta de seu president, Juan Salvador Oliver. Van assistir el nostre degà Francisco Santolaya i Andrea Ollero, vicedegana 1ª del COPCV. En primer lloc, mostrarem la nostra disposició de col·laboració amb aquest organisme agraint el poder contribuir amb el benestar psicològic i emocional de tota la comunitat educativa.

Hem acordat la necessitat de la presència de psicòlegs/as educatius als centres escolars i aquesta línia es presentarà una proposta per fer realitat aquesta iniciativa. A més, col·laborarem en la realització d’activitats formatives dirigides principalment a les famílies orientada a la prevenció dels problemes de salut mental dels adolescents. Altra proposta és la de fer una Jornada anual en col·laboració amb les dos entitats en temes que més ens preocupa com per exemple, la prevenció del suïcidi.

Ens sembla molt important poder dissenyar i desenvolupar accions que aporten coneixements i ferramentes a la comunitat educativa de caràcter preventiu. Dins d’aquests estarien els programes de benestar psicològic i emocional en els centres educatius, sempre amb la base del respecte del moment evolutiu i el desenvolupament dels xiquets, xiquetes i adolescents.

Des del COPCV continuarem treballant en aquesta direcció i esperem, poder perfilar accions conjuntes amb la CECV ja que repercutiria positivament en tota la comunitat educativa.

Galería de fotos



Noticias relacionadas

  • 02/04/2026
Presentación en Valencia: Vademécum sobre Salud Mental y Bienestar emocional en la escuela

Presentado por el Dr. Javier Urra, tendrá lugar el 14 de abril a las 18:00h.
Leer

  • 27/03/2026
Becas y ayudas para alumnos con necesidad específica de apoyo educativo (NEAE) para el curso 2026-2027

Real Decreto 179/2026, de 11 de marzo, por el que se establecen los umbrales de renta y patrimonio familiar y las cuantías de las becas y ayudas al estudio para el curso 2026-2027.
Leer

  • 24/03/2026
Intervenciones psicológicas para reducir la desigualdad educativa: claves desde la psicología social

Factores psicológicos vinculados a la identidad, el sentimiento de pertenencia y la percepción de encaje social desempeñan un papel decisivo en el rendimiento académico, la trayectoria educativa y las oportunidades futuras del alumnado.
Leer

  • 16/03/2026
El psicólogo educativo, clave para prevenir los problemas de salud psicológica en la escuela

Así lo afirma un artículo publicado en la Revista de Psicología y Educación firmado por Jesús de la Fuente, catedrático de Psicología Evolutiva y de la Educación de la Universidad de Navarra, y Andrea Ollero, vicedecana del COPCV, Doctora en Psicología Universitat de València.
Leer

  • 30/01/2026
En els centres educatius, els psicòlegs i psicòlogues educatives exerceixen un paper clau per a educar en la pau, la convivència i la salut emocional

La seua labor com a experts, és fonamental en el disseny, desenvolupament i avaluació de plans de convivència, programes d'educació emocional i accions de prevenció de conflictes a més de la detecció precoç de dificultats emocionals, conductuals o relacionals. Dia Escolar de la Pau i la No Violència.
Leer