Mantenim una reunió amb el president del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana

Ambdues entitats coincideixen en la importància de que psicòlegs educatius estiguen dins el Sistema Educatiu Valencià.

Recentment, hem mantingut una reunió amb el Consell Escolar de la Comunitat Valenciana (CECV), màxim òrgan consultiu i de participació social en la programació general de l'ensenyament a la Comunitat Valenciana, a proposta de seu president, Juan Salvador Oliver. Van assistir el nostre degà Francisco Santolaya i Andrea Ollero, vicedegana 1ª del COPCV. En primer lloc, mostrarem la nostra disposició de col·laboració amb aquest organisme agraint el poder contribuir amb el benestar psicològic i emocional de tota la comunitat educativa.

Hem acordat la necessitat de la presència de psicòlegs/as educatius als centres escolars i aquesta línia es presentarà una proposta per fer realitat aquesta iniciativa. A més, col·laborarem en la realització d’activitats formatives dirigides principalment a les famílies orientada a la prevenció dels problemes de salut mental dels adolescents. Altra proposta és la de fer una Jornada anual en col·laboració amb les dos entitats en temes que més ens preocupa com per exemple, la prevenció del suïcidi.

Ens sembla molt important poder dissenyar i desenvolupar accions que aporten coneixements i ferramentes a la comunitat educativa de caràcter preventiu. Dins d’aquests estarien els programes de benestar psicològic i emocional en els centres educatius, sempre amb la base del respecte del moment evolutiu i el desenvolupament dels xiquets, xiquetes i adolescents.

Des del COPCV continuarem treballant en aquesta direcció i esperem, poder perfilar accions conjuntes amb la CECV ja que repercutiria positivament en tota la comunitat educativa.

Galería de fotos



Noticias relacionadas

  • 08/10/2025
Las intervenciones psicológicas escolares reducen las conductas agresivas

Las intervenciones diseñadas sobre una base teórica sólida en psicología, así como las intervenciones con sesiones de duración de un máximo de 45 minutos muestran los mejores resultados.
Leer

  • 02/10/2025
La revista Informació Psicològica digital publica el número 128 'Psicología Educativa'

Publicació anual del COPCV. La seua línia editorial està clarament orientada a la investigació aplicada, en totes i cadascuna de les seues àrees d'intervenció. La gestió és plenament online.
Leer

  • 29/09/2025
La División de Psicología Educativa del COP lanza un nuevo boletín

Una publicación cuya finalidad es dar difusión de las actividades, experiencias y buenas prácticas de los/as profesionales de la Psicología Educativa, de las diferentes secciones y de la misma División.
Leer

  • 09/09/2025
Nuevo boletín de la División PsiE del COP

La División de Psicología Educativa (PsiE) del COP ha publicado la undécima edición de su boletín, una publicación cuya finalidad es dar difusión de las actividades, experiencias y buenas prácticas de los/as profesionales de la Psicología Educativa.
Leer

  • 17/07/2025
GUÍA - Salud mental en el aula. Guía práctica para el docente

Elaborada por la Fundación Viatris para la Salud.
Leer