Contem en el XVIII Congrés Nacional de l'Estudiantat el projecte del COPCV creat tras la DANA

El degà del Col·legi ha participat en la inauguració de l'acte, mentre que altres representants han explicat les diverses fases d'actuació i la Guia d'Orientació familiar editada junt amb el Consell Escolar Valencià.

La XVIII edició del Congrés Nacional i I Internacional de l'Estudiantat de Psicologia - CNCEP, s'ha dut a terme del 29 al 31 d'octubre al campus de Blasco Ibáñez de València. L’esdeveniment l’han fet coincidir amb l’aniversari de la catàstrofe de la DANA ja que l’equip organitzador va decidir que fora un homenatge i acte benèfic a favor de les persones afectades per la barrancada.

El degà del COPCV, Francisco Santolaya, ha inaugurat el Congrés ressaltant la labor dels professionals de la Psicologia especialment, la d’aquells que estigueren i estan ajudant per a que la recuperació i el benestar psicològic siga possible.

La presència de col·legiats i col·legiades així como de representants del COPCV ha sigut continua ja que Purificació Párraga, vocal del COPCV; Rosa Josefa, coordinadora del grup de psicòlogues/as expertes en trauma i vocal de l'Associació EMDR Espanya; i Eva María Lucas, psicòloga d'Emergències, han explicat en una taula redoa les accions organitzades i desenrotllades dins de la Plataforma COPCV - DANA ACCIÓ DIRECTA: Pla d'actuació en les diferents fases d'intervenció dels professionals de la psicologia.

El mateix dia, la vicedegana del COPCV, Andrea Ollero, juntament amb el president del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana, Salvador Oliver, varen presentar la Guia d'Orientació Familiar: Recuperació Emocional després de la DANA que ambdues entitats elaboraren per tal d’ajudar i donar suport psicològic a les famílies.

  

Galería de fotos



Noticias relacionadas

  • 16/12/2025
La psicología ante los grandes retos sociales, en la XII Jornada de Excelencia e Innovación

El encuentro reunió el pasado 12 de diciembre a representantes institucionales, académicos, profesionales y entidades sociales para abordar algunos de los desafíos más actuales de la disciplina.
Leer

  • 12/12/2025
Documental: Salvem les fotos

Este documental muestra la importancia de los recuerdos para las familias afectadas por la DANA. Con la participación de nuestra vocal Pura Párraga.
Leer

  • 09/12/2025
Reincorporación tras la incapacidad temporal: un reto común para empresas, sindicatos y profesionales de la psicología

El pasado 4 de diciembre, el Consejo General de la Psicología (COP), a través de su División de Psicología del Trabajo, de las Organizaciones y los Recursos Humanos (PTORH), celebró una segunda edición de la Jornada salud mental en el trabajo.
Leer

  • 05/12/2025
XII Jornada de Excelencia e Innovación en Psicología

El COPCV participa en la organización del evento del próximo 12 de diciembre en Madrid.
Leer

  • 05/12/2025
Se presentan los galardonados con los Premios Nacionales de Psicología José Luis Pinillos 2025

Distinciones que ponen en valor la trayectoria, la labor profesional y el impacto social en Psicología.
Leer

  • 04/12/2025
La epilepsia y el daño cerebral adquirido han centrado las III Jornadas del COPCV de Neuropsicología

La secretaria del COPCV, Vicenta Esteve, ha inaugurado el acto: "la neuropsicología juega un rol esencial en la evaluación, diagnóstico y rehabilitación de alteraciones cognitivas, emocionales y conductuales derivadas de daños cerebrales o trastornos neurológicos".
Leer