El COPCV acudix a la presentació de la campanya de Serveis Socials la 'QUARTA POTA'

Amb esta iniciativa del Govern Valencià afirma reivindicar els serveis socials com a part fonamental de l'estat del benestar. A més, de posar en valor l'àmbit municipal i els seus professionals.

Andrea Ollero, Vocal de la Junta de Govern del COPCV, i Amparo Monzó, coordinadora del Grup de Treball sobre Psicologia de la Intervenció Social de València, han assistit a la presentació de la campanya 'Els Serveis socials són #LaQuartaPota" realitzada per la Generalitat, el 25 de gener en València.

Es considera com a positiu la consideració dels Serveis Socials com un dret universal, tanmateix com Educació, Sanitat i les Pensions. La Vicepresidenta i Consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Monica Oltra, ha fet una exposició clara sobre els objectius d’aquesta campanya, conceptualitzant els Serveis Socials més enllà d’una ferramenta marginal, dirigida a una minoria, sinó com un dret de totes les persones.

Acte de presentació

La Consellera també ha assenyalat que el nou model de Serveis Socials considera el treball multidisciplinar y la intervenció comunitària com a prioritari. “La consolidació dels serveis socials com a quarta pota de l’estat de benestar passa per l’enfortiment de l’espai local com a nucli d’inclusió”, ha afirmat.

Durant la presentació, Oltra ha dit que la inversió econòmica ha augmentat “més d’un 300%” possibilitant més contractacions de professionals en els equips socials de base dels ajuntaments i ha emplaçat als assistents i a la ciutadania a unes Jornades de portes obertes programades per al 27 d'abril, en les quals es podran exposar diferents experiències. El Col·legi, Anima a tots i totes professionals de la psicologia dels equips Socials dels ajuntaments a participar.

Des de el COPCV considerem que el treball d'un equip interdisciplinar en la intervenció social es necessari per a garantir una atenció integral a les persones i és la base de l’èxit de tots els programes. Els treballadors/es del Serveis Socials que composen els equips fa referència a diferents professionals com a psicòlegs/es, educadors/es Socials i treballadors/es socials dels equips Municipals. Destaquem que els professionals de la Psicologia presents i impulsors dels primers equips Municipals de Serveis Socials, tenen una gran trajectòria en intervenció social i Comunitària, d'acord al Nou model.

Agraïm a la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives la invitació al COPCV a la participació en la elaboració de la nova normativa. La nova Llei de Serveis Socials Valenciana serà un aconseguiment important.

Plaça de l'Ajuntament de València. Símbol d'esta campanya #LaQuartaPota

Més informació:

Nota de premsa de Conselleria. Presentació campanya #LaQuartaPota (valencià)

Nota de prensa de Consellería. Presentación de la campanya #LaQuartaPota (castellano)



Noticias relacionadas

  • 07/10/2026
Edición Nº 61 del programa de Formación Continuada a Distancia (FOCAD)

El Consejo General de la Psicología de España promueve así, la actualización científico-profesional de los/as psicólogos/as colegiados/as en diferentes campos de la intervención psicológica.
Leer

  • 21/09/2026
Día Mundial del Alzheimer: comunicación, ética y envejecimiento activo para mejorar la calidad de vida y sentirse bien

Estos temas se han abordado en la mesa redonda sobre demencia tipo Alzheimer' organizada por el COPCV y el Grupo de Trabajo de Envejecimiento del COPCV-Alicante, realizada el 17 de septiembre en Alicante.
Leer

  • 18/09/2026
Entrevista a José Mª Peiró: «Pensar responsablemente sobre el futuro no es adivinar lo que pasará, sino plantear lo que queremos construir»

El presidente de la Academia de Psicología de España aborda los retos de la profesión ante la inteligencia artificial, las nuevas demandas sociales y la necesidad de reforzar la conexión entre investigación y práctica profesional.
Leer

  • 14/09/2026
Nuevo informe de evaluación de test editados en España

La Comisión Nacional de Test del COP, evalúa anualmente la calidad de los test editados en nuestro país con la finalidad de ofrecer a los y las psicólogas información técnica a la hora de decidir usar esta herramienta profesional.
Leer

  • 30/07/2026
HOY Webinar gratuita para colegiados/as COPCV: 'Facilitación Procesal'

Profesoras del 'Diploma de Experto en Facilitación Procesal para Personas con Discapacidad en el Ámbito Judicial y Social' de la Universidad Pontificia de Salamanca impartirán esta sesión informativa dirigida a titulados/as en Psicología.
Leer