El COPCV acudix a la presentació de la campanya de Serveis Socials la 'QUARTA POTA'

Amb esta iniciativa del Govern Valencià afirma reivindicar els serveis socials com a part fonamental de l'estat del benestar. A més, de posar en valor l'àmbit municipal i els seus professionals.

Andrea Ollero, Vocal de la Junta de Govern del COPCV, i Amparo Monzó, coordinadora del Grup de Treball sobre Psicologia de la Intervenció Social de València, han assistit a la presentació de la campanya 'Els Serveis socials són #LaQuartaPota" realitzada per la Generalitat, el 25 de gener en València.

Es considera com a positiu la consideració dels Serveis Socials com un dret universal, tanmateix com Educació, Sanitat i les Pensions. La Vicepresidenta i Consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Monica Oltra, ha fet una exposició clara sobre els objectius d’aquesta campanya, conceptualitzant els Serveis Socials més enllà d’una ferramenta marginal, dirigida a una minoria, sinó com un dret de totes les persones.

Acte de presentació

La Consellera també ha assenyalat que el nou model de Serveis Socials considera el treball multidisciplinar y la intervenció comunitària com a prioritari. “La consolidació dels serveis socials com a quarta pota de l’estat de benestar passa per l’enfortiment de l’espai local com a nucli d’inclusió”, ha afirmat.

Durant la presentació, Oltra ha dit que la inversió econòmica ha augmentat “més d’un 300%” possibilitant més contractacions de professionals en els equips socials de base dels ajuntaments i ha emplaçat als assistents i a la ciutadania a unes Jornades de portes obertes programades per al 27 d'abril, en les quals es podran exposar diferents experiències. El Col·legi, Anima a tots i totes professionals de la psicologia dels equips Socials dels ajuntaments a participar.

Des de el COPCV considerem que el treball d'un equip interdisciplinar en la intervenció social es necessari per a garantir una atenció integral a les persones i és la base de l’èxit de tots els programes. Els treballadors/es del Serveis Socials que composen els equips fa referència a diferents professionals com a psicòlegs/es, educadors/es Socials i treballadors/es socials dels equips Municipals. Destaquem que els professionals de la Psicologia presents i impulsors dels primers equips Municipals de Serveis Socials, tenen una gran trajectòria en intervenció social i Comunitària, d'acord al Nou model.

Agraïm a la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives la invitació al COPCV a la participació en la elaboració de la nova normativa. La nova Llei de Serveis Socials Valenciana serà un aconseguiment important.

Plaça de l'Ajuntament de València. Símbol d'esta campanya #LaQuartaPota

Més informació:

Nota de premsa de Conselleria. Presentació campanya #LaQuartaPota (valencià)

Nota de prensa de Consellería. Presentación de la campanya #LaQuartaPota (castellano)



Noticias relacionadas

  • 14/07/2026
Incendios forestales: las dificultades de la recuperación emocional tras volver a habitar un paisaje devastado por el fuego

Expresamos nuestras condolencias a las víctimas y a sus seres queridos además de lamentar todos los incendios que se están ocasionando. Alexander Rose, psicólogo ambiental, explica en este artículo el impacto psicológico que provocan los incendios y la solastalgia por la pérdida de los paisajes con los que convivimos.
Leer

  • 08/07/2026
FOCAD - Edición Extraordinaria 2026

El Consejo General de la Psicología ofrece esta Formación Continuada a Distancia para los/as psicólogos/as colegiados/as en diferentes campos de intervención.
Leer

  • 06/07/2026
Nuevo Diploma de "Experto en Facilitación Procesal para Personas con Discapacidad en el Ámbito Judicial y Social"

Impartido por la Universidad Pontificia de Salamanca (UPSA), esta especialmente dirigida a profesionales y titulados/as en Psicología, Derecho, Criminología, Logopedia, Trabajo Social, Educación Social y Terapia Ocupacional.
Leer

  • 17/06/2026
En las poblaciones afectadas por la dana, la demanda de apoyo psicológico no ha descendido, ha cambiado

El grupo de psicólogos y psicólogas del COPCV del Programa de Dinamización Comunitaria lleva más de un año trabajando en las zonas dañadas. Los profesionales aseguran que hay diferentes velocidades de recuperación emocional y que su trabajo, desde la intervención social y comunitaria, persigue dotar y fortalecer los recursos y las redes de apoyo de las propias comunidades. Además, consideran que sigue siendo necesario mantener recursos psicológicos accesibles para la ciudadanía como este del COPCV.
Leer

  • 11/06/2026
Horari de les seus del COPCV

El 15 de juny l’atenció al públic romandrà tancada fins les 10:30h.
Leer

  • 09/06/2026
Sesión formativa: ‘Nuevos Requisitos Sistemas Informáticos de facturación: Verifactu’

Se realizará online, el próximo 15 de junio a las 9:00h.
Leer