Reunió de representants del COPCV amb la Conselleria d’Emergències i Seguretat

La trobada ha servit per exposar a l’Administració el treball realitzat fins ara pel que fa a l’assistència psicològica facilitada pel COPCV a persones afectades per la dana.

Recentment, Francisco Santolaya, degà del COPCV, i Vicenta Esteve, secretària del mateix òrgan col·legial, s’han reunit amb el conseller d’Emergències i Interior, Juan Carlos Valderrama, i la secretària autonòmica de Seguretat i Emergències, Irene Rodríguez, per donar a conèixer les assistències psicològiques dutes a terme per part dels psicòlegs i psicòlogues activats dins la plataforma del COPCV Dana en Acció Directa.

Durant el primer mes, al voltant d’una centena de professionals de la Psicologia amb experiència en emergències, varen fer més de 1.700 intervencions tenint en compte tant les realitzades de forma presencial en les poblacions, en una de les seus del COPCV i les telefòniques. En desembre aquests equips feren el relleu amb els psicòlegs i psicòlogues especialitzades en estrès posttraumàtic els quals donen continuïtat al treball realitzat fins al moment en diverses poblacions afectades. En paral·lel, el COPCV segueix mantenint l’atenció psicològica telefònica i presencial en la seu ubicada en el carrer Alberic de València. Per tant, el nombre d’intervencions, finalitzant el mes de gener, es situen al voltant de les 5.000.

A més, en aquesta reunió s’ha plantejat la importància de promoure el benestar psicològic dels dispositius que han intervingut així com dels que estan ara intervenint.



Noticias relacionadas

  • 23/09/2025
Webinar sobre toma de decisiones bajo presión en las intervenciones psicológicas en emergencias

Mañana, 24 de septiembre, se celebrará el I webinar de la Red Internacional de Psicología de Emergencias (RIPE), promovido por el Consejo General de la Psicología (COP) y la Fundación Española para la Promoción y el Desarrollo Científico de la Psicología (Psicofundación).
Leer

  • 18/09/2025
GUÍA de ayuda psicológica para niños, niñas y adolescentes afectados por la DANA

Sociedad Española para el Estudio de la Ansiedad y el Estrés (SEAS); Colegio Oficial de la Psicología de Madrid
Leer

  • 17/09/2025
Guía Ciudadana de Recomendaciones ante Catástrofes Naturales

Documento práctico y didáctico dirigido a toda la población con consejos útiles para saber cómo actuar en caso de emergencia (inundaciones, incendios, terremotos, etc.). Se trata de una herramienta de gran utilidad para reforzar la seguridad, la prevención y la capacidad de respuesta de la ciudadanía.
Leer

  • 15/09/2025
XVIII Congreso Nacional y I Internacional del Estudiantado de Psicología: 'Psicología para el cambio, Juntos Construimos un Futuro Mejor'

El COPCV colabora en este encuentro benéfico por la DANA, que se realizará el 29 al 31 de octubre en el campus de Blasco Ibáñez de Valencia.
Leer

  • 25/08/2025
IX Jornada de Intervención Psicológica en Emergencias y Catástrofes 'Abordando los Delitos de Odio desde la Psicología de Emergencias'

Tendrá lugar el 18 de octubre en la sede del Colegio Oficial de Psicología del Principado de Asturias y online. De 9:00 a 17:30 horas.
Leer

  • 05/08/2025
Entrevista a Mª Dolores de la Cruz: Ante una emergencia “el papel de los líderes es crucial en la gestión del impacto emocional y el trauma colectivo”

De la Cruz es psicóloga sanitaria habilitada y jurídica, IV Premio CIDAP por el trabajo ‘Responsabilidad social corporativa: liderazgo femenino' u autora del artículo ‘Liderazgo en Situaciones de Emergencia y Crisis’ en la Revista Logos.
Leer