Participem en la III Trobada Ibèrica + Psicologia de l'Esport

Els experts i expertes participants han coincidit en destacar la importància que aquesta àrea està adquirint a nivell esportiu professional i social.

Recentment s’ha celebrat la III Trobada Ibèrica + Psicologia de l'Esport on professionals  d'Espanya i Portugal han compartit experiències i coneixements. Mª Carmen Molés, vicedegana 3ª del COPCV i Enrique Cantón, coordinador nacional de la Divisió de Psicologia de l'Esport del Consell General de la Psicologia d'Espanya, han participat en la taula inaugural junt amb Eladio Collado, degà de la Facultat de Ciències de la Salut de l'UJI, qui ha presidit l’acte; Luis Cervera, director general d'Esports de la Generalitat Valenciana; David Peris-Delcampo, president de la Federació Espanyola de Psicologia de l'Esport i de l'Associació de Psicologia de l’Esport de la Comunitat Valenciana (APECVA); Pedro Teques, president de la Sociedade Portuguesa de Psicologia do Desporto i membre del Managing Council de la International Society of Sport Psychology; i José Luis Herreros, president del Col·legi Oficial de Llicenciats en Educació Física de la Comunitat Valenciana.

En la seua intervenció Molés ha destacar la importància que aquesta àrea de la Psicologia està adquirint més enllà de l’àmbit esportiu ja que com a experts i expertes, també estan treballant amb persones que practiquen activitat física per plaer, per guanyar en qualitat de vida i precisen d’adherència a l’exercici. Com a vicedegana ha recordat la funció dels col·legis professionals i la necessitat d’estar en permanent formació per tal d’adaptar-se a les necessitats dels moment i de les persones usuàries. En aquest sentit, ha fet menció al Màster en Psicología de l'Esport i l'Exercici del COPCV del qual és coordinador Cantón. 

L’esdeveniment, desenvolupat els dies 20 i 21 de febrer en l’UJI, ha comptat amb diverses taules redones i intervencions científiques les quals constaten el paper fonamental dels psicòlegs i les psicòlogues de l'esport en la millora del benestar i el rendiment dels esportistes.

Aquesta trobada s'emmarca com a activitat prèvia al XIX Congrés Nacional de Psicologia de l'Activitat Física i de l'Esport, que se celebrarà també a l'UJI del 14 al 17 d'abril de 2026.



Noticias relacionadas

  • 25/03/2026
Conferencia: 'La presencia y rol global de la Psicología en el fútbol'

La actividad se realizará en la sede del COPCV-Valencia el 26 de marzo, con motivo de la celebración del Acto de clausura e inauguración del Máster en Psicología del Deporte y el Ejercicio del COPCV. Inscripción gratuita.
Leer

  • 18/03/2026
VÍDEO - 32ª Jornada Profesional COPCV: 'Problemas de la sociedad actual y futura: pobreza y soledad no deseada'

¿Te lo perdiste? Ya puedes ver el vídeo completo de este evento profesional realizado el pasado 28 de febrero en Castellón.
Leer

  • 09/03/2026
El COPCV està present en els actes realitzats en Castelló en commemoració del Dia de la Dona

Amb la presència de les representants del Col·legi (Mª Carmen Molés i Alba Sebastián, vicedegana 3ª i vocal del COPCV, repectivament), donem suport als lemes i a les accions que es desenvolupen cap a la igualtat.
Leer

  • 03/03/2026
Resumen y fotos - 32ª Jornada profesional COPCV. 'Problemas de la sociedad actual y futura: pobreza y soledad no deseada'

Los diferentes expertos y expertas han afirmado que la pobreza y la soledad no deseada están estrechamente relacionadas, apuntando como causas el trabajo inestable y la dificultad de acceder a la vivienda. El COPCV ha reclamado que la administración cuente y valore como indispensable a los profesionales de la Psicología a la hora de abordar y acompañar a lo largo de todo el ciclo vital a las personas que se encuentran en situaciones de vulnerabilidad.
Leer

  • 23/02/2026
Súmate a la División de Psicología de la Actividad Física y el Deporte (PACFD)

Para poder registrarse, previamente se tiene que estar inscrito en el Grupo de Trabajo del COPCV.
Leer

  • 16/02/2026
III ENCUENTRO IBERICO + PSICOLOGIA DEL DEPORTE, 20-21 de febrero de 2026

El Col·legi Oficial de Psicologia de la Comunitat Valenciana participa en este congreso como entidad colaboradora. Las entidades organizadoras FEPD y APECVA han estipulado una tarifa especial de inscripción para los colegiados de la Comunitat Valenciana.
Leer