10 de desembre, Dia dels Drets Humans

El COPCV se suma, en el Dia dels Drets Humans, a la crida que fa la Federació Europea d'Associacions de Psicòlegs (EFPA - European Federation of Psychologists' Associations) a tots els psicòlegs perquè contribuïsquen a millorar la situació de les persones en situacions desfavorides.

El Dia dels Drets Humans se celebra cada 10 de desembre, coincidint amb la data que l'Assemblea General de Nacions Unides va adoptar la Declaració Universal de Drets Humans, en 1948. En aqueix document es van proclamar els drets inalienables inherents a tots els éssers humans, sense importar la seua raça, color, religió, sexe, idioma, opinions polítiques o d'una altra índole, origen nacional o social, propietats, lloc de naixement, ni cap altra condició.

Coincidint amb la commemoració d'aqueix dia, el Col·legi Oficial de Psicologia de la Comunitat Valenciana vol recordar el paper dels psicòlegs i psicòlogues en la defensa dels drets humans, i s'adhereix al comunicat de l'EFPA (European Federation of Psychologists' Associations), que adverteix que, per a promoure i protegir els drets humans, els psicòlegs han de comprometre's encara més i aprendre sobre com, on i quan estan en joc els drets fonamentals. Com a exemple d'aqueixes amenaces als Drets Humans en els quals la Psicologia pot actuar, assenyala l'impacte de l'emergència climàtica i mediambiental, la negació dels drets de les dones, i la situació de desamparament dels xiquets refugiats.

En aquest enllaç es pot llegir el comunicat complet de l'EFPA: Human Rights are of central importance for psychological practice.

 

 

 

Notícies relacionades:

GUÍA: Manual para combatir el discurso de odio en internet a través de la educación en derechos humanos



Noticias relacionadas

  • 22/04/2025
La creación estatutaria del Psicólogo General Sanitario de atención primaria es una necesidad

La propuesta de incorporar al PGS en el sistema público de salud valenciano, está respaldada por la evidencia científica: es adecuada, se basa en la necesidad y conveniencia de realizar acciones destinadas a mejorar el sistema de salud y facilitar el acceso a los tratamientos psicológicos que necesita la población.
Leer

  • 02/04/2025
Edición Nº 57. del programa de Formación Continuada a Distancia (FOCAD)

El Consejo General de la Psicología de España promueve así, la actualización científico-profesional de los/as psicólogos/as colegiados/as en diferentes campos de la intervención psicológica.
Leer

  • 21/02/2025
La Noche de las Profesiones de la Unión Profesional de Valencia premia a cuatro entidades por su excelencia

Los Premios a la Excelencia recaen esta VIII edición sobre KM Zero Food Innovation Hub, Proyecto Impuls, Nutai y Jeanologia. Al acto han asistido representantes del COPCV.
Leer

  • 14/02/2025
'Nuestra ciencia es muy potente, hemos de ser muy cautos para saber cuándo y cómo podemos y debemos actuar como profesionales de la Psicología'

Entrevistamos a Fernando Catalán, presidente de la Comisión Deontológica del COPCV, quien nos cuenta cómo funciona este órgano colegial integrado por 21 profesionales que atienden consultas de colegiados y colegiadas además de realizar tareas de mediación para la solución de conflictos en materia relacionada con la ética y la Deontología profesional, entre otros.
Leer

  • 11/02/2025
AVISO: Notificación FALSA para el cambio de contraseña de tu correo @COP.ES

Es una campaña de phising. Es conveniente eliminar el email.
Leer

  • 15/01/2025
Edición Nº 56. del programa de Formación Continuada a Distancia (FOCAD)

El Consejo General de la Psicología de España promueve así, la actualización científico-profesional de los/as psicólogos/as colegiados/as en diferentes campos de la intervención psicológica.
Leer