Ens comprometem a continuar treballant per la igualtat - Dia Internacional de la Dona (8 de març)

Comunicat del COP al qual ens sumem per reinvindicar la igualtat i la necessitat de formació en perspectiva de gènere, per a poder identificar les estructures i sistemes que perpetuen la desigualtat i així, a través del nostre exercici professional, contribuir a la seua finalització.

En el Dia Internacional de la Dona, des del Col·legi Oficial de la Psicologia i des del Consell General de la Psicologia, desitgem unir la nostra veu a la defensa de la igualtat de gènere en totes les seues formes i manifestacions, amb la convicció que hem d'enfortir el consens social al voltant d’este asumpte. Reconeixem que la igualtat de gènere és un dret humà fonamental i un requisit indispensable per a una societat justa i equitativa. Com a professionals de la Psicologia ens oposem a totes les formes de discriminació, opressió i violència que encara existeixen en el nostre món, amb el compromís de treballar incansablement fins a aconseguir la plena igualtat per a totes les persones, independentment del seu gènere.

En esta responsabilitat que assumim des de la Psicologia, treballem per la igualtat de drets i oportunitats en tots els àmbits de la vida, inclosa l'educació, l'ocupació, la participació política, la justícia i l'accés a l'atenció sanitària, inclosa l'atenció psicològica. Per això és essencial la formació en perspectiva de gènere, per a poder identificar les estructures i sistemes que perpetuen la desigualtat i, d'esta manera, a través del nostre exercici professional, contribuir a la seua finalització.

Expressem la nostra solidaritat amb totes les dones que enfronten múltiples formes de discriminació a causa del seu gènere, raça, ètnia, orientació sexual, identitat de gènere, discapacitat o qualsevol altra característica. Reconeixem la interseccionalitat de les lluites per la igualtat i ens comprometem a adoptar un enfocament inclusiu que aborde les complexes interseccions d'opressió i discriminació.

No podem deixar de denunciar l'expressió més cruenta de la desigualtat que encara existeix en la nostra societat, que és la violència de gènere en totes les seues formes, com la violència psicològica, les agressions físiques, la violència sexual, l'assetjament o el tràfic de persones.

Exigim mesures concretes per a previndre la violència de gènere, entre elles un gran compromís de tots els estaments socials, especialment dels responsables polítics, conduent a educar i sensibilitzar a la població en el seu conjunt, mobilitzant-la cap a una lluita permanent per la igualtat de gènere. Igualtat esta que ha de plasmar-se en un projecte educatiu que contemple els estadis evolutius del desenvolupament, impregnant-los d'instruments d'aprenentatge comprensius per a cada moment, i adequats per a posar un punt final a la desigualtat entre homes i dones. Aconseguir la igualtat ha d'establir-se com una meta a aconseguir que requerisca la participació i suport de tots i totes nosaltres.

En este Dia Internacional de la Dona ens comprometem a continuar treballant per la igualtat, perquè cada persona, sense importar el seu gènere, puga viure amb dignitat, llibertat i plenitud.



Noticias relacionadas

  • 15/05/2026
En el Dia Internacional de les Famílies, destaquem la importància de les relacions familiars en el desenvolupament psicològic

La Psicologia assenyala que les experiències familiars primerenques condicionen la salut mental i ele benestar psicològic també en l'edat adulta. També condicionen la construcció de la identitat i la capacitat de resiliència al llarg de la vida. Dia Internacional de les Famílies (15 de maig).
Leer

  • 15/05/2026
Declaración de la Unión Internacional de Ciencias Psicológicas (IUPsyS) sobre la guerra y las responsabilidades de la ciencia psicológica

En todo el mundo, los conflictos en curso continúan produciendo un inmenso sufrimiento humano y una profunda disrupción de las sociedades.
Leer

  • 29/04/2026
VI edición de los Premios para la Igualdad

Organizado por el Ayuntamiento de València. El plazo para inscribirse finalizará el día 17 de julio de 2026.
Leer

  • 27/04/2026
Destaquem la prevenció dels riscos psicosocials i la salut mental com a eix estratègic en els entorns laborals

En el Dia Mundial de la Seguretat i la Salut en el Treball (28 d’abril) posem en valor paper essencial dels professionals de la Psicologia experts en aquesta àrea.
Leer