El COPCV imparteix als actors i actrius de l'audiovisual 'Nada Será Igual' una formació sobre habilitats socials en contextos d’assetjament escolar

Les psicòlogues educatives Andrea Ollero i Montse Martínez, han sigut les encarregades de conduir estes sessions en les quals els joves han assolit certs coneixements així com reflexionat sobre diversos aspectes relacionats amb el bullying.

L’equip del migmetratge ‘Nada Será Igual’, creat pel castellonenc Víctor Antolí, ja està treballant en la tercera part d’este audiovisual mitjançant el qual es tracta d’abordar la problemàtica de l’assetjament escolar.

El COPCV, que des d’un primer moment ha col·laborat amb esta iniciativa, ha realitzat durant el mes de desembre dos sessions de tres hores cadascuna baix el títol ‘Habilitats de comunicació com a models antibullying’. L’objectiu ha sigut el de formar als joves actors i actrius sobre els diferents perfils que existeixen dins una situació de bullying, les possibles formes d’actuació front este fet, els efectes que pot generar a nivell psicològic, i la conscienciació de la figura del psicòleg o psicòloga com a professional d’intervenció.

Andrea Ollero, Vocal de la Junta del COPCV, i Montse Martínez, s’han reunit amb els joves per tractar este tema des del punt de vista professional. Per a les dos psicòlogues educatives destaquen que la formació ha estat basada en l’adolescència positiva i que allò més important a més d’informar sobre els rols que es donen en situacions d’assetjament, ha sigut promoure la reflexió entre els intèrprets ja que estos coneixements els serviran per millorar les seues competències socials i per tant, promoure una adequada convivència escolar i empoderarse.

A partir del mes de gener la cinta, com ja ha succeït amb les dos parts anteriors, es presentarà i visionarà en els centres educatius de la província de Castelló. D’esta manera, la formació impartida per les companyes del Col·legi servirà per optimitzar la comunicació que realitzaran els protagonistes de la tv movie en els instituts. “Estos joves estan contribuint a l’alfabetització mediàtica perquè van més enllà de ser espectadors”, ha afirmat Martínez.

Galería de fotos



Noticias relacionadas

  • 02/12/2025
Edición Nº 58. del programa de Formación Continuada a Distancia (FOCAD)

El Consejo General de la Psicología de España promueve así, la actualización científico-profesional de los/as psicólogos/as colegiados/as en diferentes campos de la intervención psicológica.
Leer

  • 01/12/2025
Pautas para detectar y abordar las dificultades de aprendizaje desde el aula

El Child Mind Institute insiste en que la respuesta emocional del entorno es determinante. Un niño con dificultades de aprendizaje necesita sentir que cuenta con apoyo y comprensión, tanto en la escuela como en casa.
Leer

  • 10/11/2025
Curso: El duelo. Distintos tipos, distinas intervenciones.

El curso está previsto que inicie el 14 de noviembre, en la sede de Alicante.
Leer

  • 28/10/2025
Curs especifique infància i adolescència Valoració psicològica i social de l'oferiment per a acollir en família extensa: alguna cosa més que una valor

Curso especifico infancia y adolescencia Valoración psicológica y social del ofrecimiento para acoger en familia extensa: algo más que una valoración psicométrica
Leer

  • 21/10/2025
Curs Interdisciplinari sobre Infància i Adolescència: Protecció dels NNA en els àmbits de la seua vida diària. Inscripció 21/10 a las 17 hores

Curso Interdisciplinar sobre Infancia y Adolescencia: Protección de los NNA en los ámbitos de su vida diaria. Inscripción 21/10 a las 17 horas.
Leer