Assistim a l'acte d'apertura del curs acadèmic 2021-2022 de les universitats valencianes

La tornada a la presencialitat i el finançament, centren els discursos del president de la Genralitat i de la rectora de la UJI. Mar Lluch, vicedegana 3ª del COPCV, i Mª Carmen Molés, vocal de la Junta han assistit a este esdeveniment.

La Universitat Jaume I de Castelló ha albergat l’acte d’apertura de les universitats valencianes. Per això, ha estat liderat pel president de la Generalitat, Ximo Puig, i la rectora de la UJI, Eva Alcón, acompanyada pels rectors i rectores d’altres universitats públiques i privades de la Comunitat.

Mar Lluch, vicedegana 3ª del COPCV, i Mª Carmen Molés, vocal de la Junta, han assistit a l’acte en representació del Col·legi.

En el seu discurs, Alcón ha reivindicat el finançament universitari i l'eliminació de la taxa de reposició per a les universitats. A este respecte, Puig, ha declarat que el Consell treballa per aconseguir el “millor model de finançament possible”. Per altra banda, el president ha destacat la tornada presencial a les aules. Ha dit que un total de 128.000 estudiants assistiran a les cinc universitats públiques valencianes, i que "la universitat ha demostrat que és el millor ascensor social que tenim”.

En esta ocasió, la conferència magistral oferida durant l’esdeveniment ha sigut ‘la serendipitat en la ciència: descobriments on conflueixen l'atzar i el talent’ a càrrec de la catedràtica de Química Física, Rosar Llusar Barelles. Seguidament, s’ha lliurat la Medalla d'Or de la Universitat Jaume I als col·lectius sanitari i sociosanitari, educatiu i científic en reconeixement a la seua feina i esforç durant la pandèmia de la COVID-19.

Acte d'apertura del curs acadèmic 2021-2022 de les universitats valencianes (esq.). Mar Lluch, vicedegana 3ª del COPCV, i Mª Carmen Molés, vocal de la Junta (drta.)

Galería de fotos



Noticias relacionadas

  • 05/12/2025
El COPCV acompanya l’alumnat en l’Acte de Graduació del Grau en Psicologia de la Universitat Jaume I

En el mateix acte, el Col·legi, fa entrega dels premis als millors expedients acadèmics del Grau en Psicologia del curs 2024-2025.
Leer

  • 27/11/2025
Reafirmem el nostre compromís contra la violència masclista assistint als actes realitzats en Castelló

Mª Carmen Molés, vicedegana 3ª, ha estat present en les commemoracions programades per Subdelegació del Govern, la Diputació i l’Ajuntament de la capital de la Plana.
Leer

  • 21/11/2025
Participem en la reunió del Consell de la Dona on es dona a conèixer qui rebrà el guardó ‘Construïm Juntes’

El COPCV forma part d’aquets òrgan provincial representat en la figura de la vicedegana 3ª, Mª Carmen Molés. La reunió s’ha celebrat en el Saló de Plens del Palau Provincial.
Leer

  • 17/11/2025
V Jornada por los Derechos de la Infancia (Castellón)

Será este sábado, 22 de noviembre, de 10:00h a 14:00h. en el Parque Ribalta. El COPCV participa en un stand con el que queremos destacar la importancia de la salud mental y el bienestar psicológico. Además, llevaremos a cabo un taller para trabajar la autoestima.
Leer

  • 04/11/2025
Lliurament de premis i festes infantils de Nadal / Entrega de premios y fiestas Infantiles de Navidad

Aquest any el Col·legi convida als col·legiats, col·legiades i als menuts de la casa, als tallers que tenim preparats en totes les seus del COPCV: ‘Intel·ligència emocional’ i taller de creativitat ‘El final el crees tu’. Durant la jornada, s'entregaran els premis del Concurs de Postals Nadalenques.
Leer