Participem en la nova edició de la Fira de la Salut de Castelló

Un any més, les Xarxes Sanitàries Solidàries, subratllen la importància de la salut mental posant el focus en els projectes de cooperació i d'ajuda humanitària.

Hem participat en la Fira de la Salut que Xarxes Sanitàries Solidàries organitza en Castelló. Aquest esdeveniment, posa l’accent en la salut general com a dret mundial però fa una especial menció en la salut mental de fet, destaca la necessitat de donar cada vegada més importància a la cura de la salut mental a nivell global, fins i tot dins dels projectes de cooperació internacional i d'ajuda humanitària. Una vessant que des de el Col·legi considerem fonamental però que de vegades resulta oblidada donades les grans carències i les situacions de perill que s’originen en contextos bèl·lics.

La Fira de la Salut s’ha celebrat en la plaça Hort dels Corders on diverses entintats, com el COPCV, hem pogut explicar el nostre treball així com atendre les desenes de persones que s’han apropat fins el nostre stand. Valorem molt positivament la nostra presència en aquesta Fira ja que molts veïns i veïnes de Castelló s’han acostat per consultar-nos com buscar un professional de la Psicologia o quin perfil seria el més adequat davant determinades situacions.

Mª Carmen Molés, vicedegana 3ª del COPCV; Alba Sebastián, vocal de la Junta; Manuel Mestre, membre de la Comissió Deontològica; Jennifer Moreno, coordinadora del Grup de Treball d’educativa; Raquel Roque, coordinadora del Grup de treball d’Intervenció Social; i Vanessa Olmos, administrativa de la seu del COPCV en Castelló, han estat a la carpa del COPCV atenent a totes aquelles persones que s’acostaven fent consultes.

    

Enguany, la Fira ha contat amb una jornada de formació sobre salut Mental, cooperació internacional i voluntariat que s’ha celebrat dins l’edifici del Menador Espai Cultural.  Han participat Mar Valero  i Raquel Flores de l’Observatori Psicosocial de Recursos en Situacions de Desastre (OPSIDE-UJI-MGR); Nuria Carmona, responsable de la Unitat de Salut Laboral MSF-Espanya; Aida Royal, de  Psicòlogues i Psicòlegs Sense Fronteres; Mamen Villate, voluntària de Creu Roja en cooperació internacional; Anna Rodríguez de l’ONGD Pankara; i Teresa García, metgessa cooperant internacional.

L'esdeveniment ha sigut possible gràcies al finançament per part de l’Ajuntament de Castelló i la Generalitat Valenciana, comptant amb la col·laboració de la Universitat Jaume I i de diverses entitats de la xarxa. En ell, s’ha llegit un manifest el qual adjuntem.

   

1 archivo adjunto

MANIFIESTO DMS 2024.pdf [0,07 MB]



Noticias relacionadas

  • 10/01/2025
‘IX MARCHA CONTRA EL CÁNCER’ organizada por el AECC de Castellón

Se realizará el 9 de febrero. Abierto el plazo de inscripción hasta el 3 de febrero.
Leer

  • 16/12/2024
Taller de sensibilització per a gent gran per reconeixer els senyals de la violència contra les dones

L'Ajuntament de Castelló ha organitzat aquesta activitat que es realitzarà el 20 de desembre.
Leer

  • 13/12/2024
Participem en l'acte de graduació de Psicologia de la promoció 2023-2024

La vicedegana 3ª del COPCV, Mª Carmen Molés, ha donat l'enhorabona a l'estudiantat a més de recordar la importància de continuar formant-se. A més, en l'acte, ha fet entrega dels reconeixements als tres millors expedients acadèmics.
Leer

  • 12/12/2024
La Red Sanitaria Solidaria de Castelló clausura la VII Mostra de cine MIRANT

Con la clausura de la Mostra de cine Mirant se concluyen las actividades anuales de la Red dedicadas en 2024 a la Salud Mental.
Leer

  • 26/11/2024
Contra la violencia hacia las mujeres. Rompiendo el silencio

El 28 de noviembre la Diputación de Castelló organiza una jornada integrada por la proyección de cortos, una conferencia y una mesa redonda sobre trata y prostitución en la que participará la directora Mabel Lozano. Inscripción gratuita.
Leer

  • 25/11/2024
Assistim als actes celebrats a Castelló amb motiu del Dia Internacional Contra la Violència de Gènere

La Psicologia i els seus professionals desenrotllem una important labor en la prevenció, atenció i intervenció d'este problema social. Mª Carmen Molés i Alba Sebastián, vicedegana 3ª i vocal del COPCV, respectivament, han assistit als actes celebrats a Castelló.
Leer