Participem en el Col·loqui sobre suïcidi organitzat per la UJI

Alba Sebastián, vocal de la Junta de Govern del COPCV, ha estat en aquest acte celebrat en la Universitat el 7 d'octubre, dins la II Setmana de la Salut Mental.

La Universitat Jaume I ha organitzat, amb motiu de la celebració el 10 d'octubre del Dia Mundial de la Salut Mental, la III Setmana de la Salut Mental, una acció orientada al benestar emocional de la comunitat universitària i de la societat en general i que se suma a l'atenció i acompanyament que, durant tot l'any, s’ofereix des de l’UJI.

Una de les activitats programades és la que es va celebrar el 7 d’octubre en la Facultat de Ciències Humanes i Socials de la Universitat Jaume I: el col·loqui A què ens referim quan parlem de suïcidi? Claus per a la prevenció i detecció, en el qual va participar Alba Sebastián, vocal de la Junta de Govern del COPCV; junt amb Carolina de Mingo de Patim, i Carmina González, representant del Telèfon de l'esperança. La moderadora va ser Cristina Giménez, directora Acadèmica del Centre Sanitari de la UJI:

La psicòloga va contextualitzar la temàtica aportant dades entre trobem que  suïcidi és un problema de salut pública que afecta a tota la població, però sembla tindre més impacte entre la joventut. Segons l’INE, el 2022, el suïcidi va ser la primera causa de mort en persones de 12 a 29 anys i, en general, la segona causa de mort externa entre la població espanyola, el doble d’accidents de tràfic. “Múltiples factors biopsicosocials solen conjugar-se en la seua aparició que difereix segons la persona que ho experimente”.

Si parlem de l’estudiantat universitari a l’UJI – va continuar -, un 20% en l'últim estudi del Ministeri d'universitats, va dir que tenia pensaments suïcides. I en un altre estudi fer per l’UJI, un 45% informava ansietat moderada o greu i una mica més del 20% problemes de depressió greus. No estan necessàriament units, però sabem que correlacionen”.



Noticias relacionadas

  • 14/03/2025
El COPCV està present en els actes realitzats en Castelló en commemoració del Dia de la Dona

La Diputació crea el Consell provincial de la Dona del qual forma part el COPCV. Mª Carmen Molés, vicedegana 3ª, assisteix a la primera reunió.
Leer

  • 21/02/2025
Celebrem amb la UMH d'Elx la Setmana de la Psicologia

Dins dels actes organitzats per la Universitat, el COPCV ha realitzat una taula redona i l'entrega dels premis als millors treballs de fi de Grau i de Màster.
Leer

  • 12/02/2025
Los dispares 'no hacer' de la sanidad europea fracasan en salud mental

Un informe de la Comisión aboga por reforzar la identificación de servicios y procedimientos con escaso beneficio.
Leer

  • 12/02/2025
Reunió amb COCEMFE – Confederació de persones amb Discapacitat Física i Orgànica de Castelló

Estudiem línies de col·laboració dirgides al benestar psicològic i mental de cara a les persones usuaries del centre i als seus professionals.
Leer

  • 04/02/2025
‘IX MARCHA CONTRA EL CÁNCER’ organizada por el AECC de Castellón

Se realizará el 9 de febrero. Abierto el plazo de inscripción hasta el 3 de febrero.
Leer

  • 30/01/2025
GUÍA - Miradas en encuentro: propuestas para mejorar nuestras experiencias de atención en salud mental

Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Ciencias Sociales, 2024, 33 p.
Leer