El COPCV està present en els actes realitzats en Castelló en commemoració del Dia de la Dona

La Diputació crea el Consell provincial de la Dona del qual forma part el COPCV. Mª Carmen Molés, vicedegana 3ª, assisteix a la primera reunió.

Mª Carmen Molés i Alba Sebastián, vicedegana 3ª i la vocal del COPCV, respectivament, anaren a diversos actes de la capital de la Plana realitzats per les administracions públiques amb motiu de la commemoració del Dia de la Dona.

En la Subdelegació del Govern en Castelló, la subdelegada del Govern, Antonia Garcia Valls, va presentar la campanya del Ministeri d'Igualtat sota el lema 'La nostra veu. Més alta, més clara, més fort'. Com és habitual, l’acte va finalitzar amb la lectura de la declaració Institucional aprovada pel consell de Ministres la qual gira al voltant d’avançar en “la igualtat real i efectiva, la lluita contra les violències masclistes i en defensa de la plena autonomia de les dones”.

Per altra banda, en el Saló de Plens de l'Ajuntament de Castelló, es va celebrar l'acte institucional de reconeixement del Premi Olímpia 2025, alhora que es varen lliurar els premis del Concurs de Relats de Dones 2024.

Encarna Barragán, serà distingida amb el Premi Olímpia 2025 per l'alcaldessa de la ciutat, Begoña Carrasco, en reconeixement a la seua aportació personal i professional en la defensa de la igualtat de drets de dones i homes.


Acte de Subdelegació de Govermn de Castello. A. Sebastián i Rosa Marco, cap de la Unitat de violència de génere d'aquesta institució.

El mateix 7 de març, es va constituir el Consell Provincial de la Dona del qual el COPCV forma part. Molés, va assistir a la primera reunió presidida per la presidenta de la Diputació de Castelló, Marta Barrachina. El seu objectiu, segons la presidenta, és el de “construir polítiques eficaces, coordinades i amb impacte real en la vida de les dones de Castelló i volem que este Consell siga un punt de trobada per a compartir idees, identificar necessitats i sumar esforços amb tots els sectors de la societat”.



Noticias relacionadas

  • 29/10/2026
La Sede de Castellón del COPCV, permanecerá cerrada.

La Seu de Castelló del COPCV, romandrà tancada.
Leer

  • 29/10/2026
Horari seu de Castelló / Horario sede de Castellón

Romandrà tancada fins a les 16.00h / Permanecerá cerrada hasta las 16:00h (29 de octubre).
Leer

  • 26/10/2026
Ciclo de Talleres sobre Psicología Educativa e Inclusión

La propuesta está integrada por cuatro actividades formativas que se realizarán en noviembre y diciembre. Su objetivo es que los profesionales de la Psicología adquieran competencias destinadas a impulsar el bienestar, la inclusión y una mejor respuesta a las necesidades del alumnado.
Leer

  • 19/10/2026
Més enllà del diagnòstic: la salut mental en el Dia Mundial contra el Càncer de Mama

Ens adherim al comunicat del Consell de Psicologia d'Espanya en el qual posa el focus en les conseqüències psicològiques d'aquesta malaltia fins i tot després del tractament.
Leer

  • 19/10/2026
Participem en l'última reunió del Consell de la Dona on s'ha decidit a qui atorgar el guardó ‘Construïm Juntes’

En aquest acte també es va donar a conèixer les actuacions que es realitzaran amb motiu del 25N, Dia Internacional contra la Violència de Gènere.
Leer

  • 16/10/2026
Paula Muiños, vocal del COPCV: 'La menopausia es un excelente ejemplo de por qué necesitamos trabajar desde un modelo biopsicosocial'

Con motivo del Día Mundial de la Menopausia (18 de octubre) entrevistamos a la compañera para que nos explique los posibles cambios físicos y emocionales que se pueden dar y cómo se deberían de abordar desde la Psicología.
Leer