El COPCV mostra el seu suport en el Dia internacional de l’eliminació de la violència contra les dones

Mª Carmen Molés, vocal del COPCV, assiteix a l'acte institucional organitzat per la Subdelegació de Govern de Castelló. És necessari 'visibilitzar i sensibilitzar sobre esta problemàtica social'.

Enguany, degut a la crisi sanitària, l’acte institucional organitzat pel Ministeri d’Igualtat per commemorar el Dia internacional de l’eliminació de la violència contra la dona, s’ha fet virtual i s’ha vist reforçat per aquells desenvolupats en totes les ciutats i els pobles del país.

Este és el cas, del minut de silenci i lectura d’un manifest amb els quals la Subdelegació de Govern de Castelló i institucions presents com el COPCV, han mostrat la seua repulsa a la violència contra les dones. La nostra vocal, Mª Carmen Molés, ha manifestat la importància d’organitzar i donar suport a actes com este ja que “ajuden a visibilitzar i sensibilitzar sobre una problemàtica que arrosseguem com a societat massa anys. El Col·legi és especialment sensible en este tema ja que com a professionals de la Psicologia som conscients dels perjudicis psicològics que comporta viure en primera persona o en un entorn on es dona este tipus de violència".

A les 12 del migdia, en la plaça de la muralla liberal de la capital de la Plana, s’ha realitzat este acte institucional en memòria de les víctimes de violència de gènere. Rosa Marco, cap de la Unitat contra la Violència de Gènere de la Subdelegació del Govern a Castelló va llegir el manifest recordant que “al nostre país, durant l'any 2020, la violència de gènere en l'àmbit de la parella o exparella s'ha cobrat la vida de 41 dones i de tres xiquets i xiquetes, i ha deixat a 19 xiquetes i xiquets orfes per l'assassinat de les seues mares”.

R. Marco, Unitat contra la Violència de Gènere de la Subdelegació del Govern a Castelló; Mª C. Molés, Vocal COPCV; Soledad Ten, Subdelegada del Govern Castelló; Ana Belén Edo, Senadora del PSPV; Ernest Blanch, Ditupado en les Corts per Castelló. (d'esq. a dta.)



Noticias relacionadas

  • 26/03/2026
El Gobierno aprueba la modificación del Real Decreto de autorización de centros sanitarios

Entre sus objetivos se encuentran la definición de una clasificación de centros, la garantía de que dispongan de los medios técnicos, instalaciones y profesionales adecuados para desarrollar su actividad sanitaria con seguridad y calidad, entre otros.
Leer

  • 18/03/2026
VÍDEO - 32ª Jornada Profesional COPCV: 'Problemas de la sociedad actual y futura: pobreza y soledad no deseada'

¿Te lo perdiste? Ya puedes ver el vídeo completo de este evento profesional realizado el pasado 28 de febrero en Castellón.
Leer

  • 16/03/2026
Edición Nº 59. del programa de Formación Continuada a Distancia (FOCAD)

El Consejo General de la Psicología de España promueve así, la actualización científico-profesional de los/as psicólogos/as colegiados/as en diferentes campos de la intervención psicológica.
Leer

  • 11/03/2026
Webinar: “Casos prácticos de ciberseguridad aplicados a la psicología”.

HOY, 11 de marzo, a las 16:00h. Formación organizada por Eholo Health. Inscripción gratuita.
Leer

  • 10/03/2026
Ciberataque a Eholo Health: recomendaciones del COPCV ante la brecha de seguridad en cuanto a la protección de datos

El Colegio informa a los profesionales sobre cómo actuar si sus pacientes pueden haberse visto afectados y recuerda las obligaciones de comunicación a las personas afectadas y a la Agencia Española de Protección de Datos.
Leer

  • 09/03/2026
El COPCV està present en els actes realitzats en Castelló en commemoració del Dia de la Dona

Amb la presència de les representants del Col·legi (Mª Carmen Molés i Alba Sebastián, vicedegana 3ª i vocal del COPCV, repectivament), donem suport als lemes i a les accions que es desenvolupen cap a la igualtat.
Leer