Mª C. Molés asisteix a la reunió que l'Ajuntament de Castelló convoca per elegir el Premi Olimpia 2021

El Consell d'Igualtat ha atorgat el guardó a Rosalía Torrent Esclapés, llicenciada en Història de l'Art i Doctora Cum laude en Filosofia en l'àmbit de l'Estètica i la Teoria de les Arts per la Universitat de València.

Esta setmana, el Consell Municipal d'Igualtat d'Oportunitats de Dones i Homes de Castelló ha organitzat una reunió telemàtica per a que, entre d’altres assumptes, cadascuna de les persones integrants del Consell defensaren les seues propostes i votaren posteriorment, l'atorgament del Premi Olímpia 2021. Uns guardons que tenen com a objectiu, reconèixer la tasca realitzada en matèria d’igualtat. La vocal del COPCV, Mª Carmen Molés, ha assistit a este encontre com a representant del Consell de Benestar Social.

Rosalía Torrent Esclapés, ha sigut la professional més votada i per tant, qui ha rebut este guardó. Torrent és llicenciada en Història de l'Art i Doctora Cum laude en Filosofia en l'àmbit de l'Estètica i la Teoria de les Arts per la Universitat de València. Actualment, és directora del 'Museu Contemporari Vicent Aguilera Cerni' de Vilafamés i exerceix com a catedràtica a la Universitat Jaume I de Castelló. Els seus estudis estan vinculats a l'art, el disseny, el patrimoni i el gènere. El pròxim 5 de març se li farà entrega del Premi en elTeatre del Raval de la capital de La Plana.

Estes són els noms que optaven al Premi Olimpia 2021:

  • Ariadna Edo Beltrán (proposada per la vocal representat de PSOE)
  • Andrea Arocas Quesada (proposada per la vocal representant de Consell de la Joventut)
  • M. Luisa Ribes Ferrer (proposada per la vocal representant de Consell de Participació Ciutadana)
  • Rosalía Torrent Esclapés (proposada per la vocal de l'associació ADONA'T)

Cal recordar que en l’edició anterior, va estar premiada la psicòloga Reyes Santamaría, cap del Servei d’Igualtat d’Oportunitats (SIO) de l’Ajuntament de Castelló. Amb este guardó, el consistori va posar en valor la seua trajectòria professional que sempre ha estat orientada a aconseguir la igualtat i la protecció de les víctimes de violència de gènere. De fet, en 1986 va treballar per l’obertura de la Casa d’Acollida de Dones Maltractades de Castelló, tercera casa creada en Espanya després de Madrid i Saragossa.

Reunió telemàtica del Consell d¡Igualtat de Castelló celebrada el 24 de febrer de 2021



Noticias relacionadas

  • 15/10/2025
Demà, 16 d'octubre, la seu de Castelló del COPCV romandrà tancada al matí

Mañana, 16 de octubre, la sede de Castellón del COPCV permanecerá cerrada por la mañana.
Leer

  • 10/10/2025
Lectura de manifiesto por el Día Mundial de la Salud Mental en el Ayuntamiento de Castellón.

Nuestra vicedecana 3ª, Carmen Moles, ha sido la encargada de representar al COPCV en el consistorio.
Leer

  • 08/10/2025
Primera sesión del programa “Jóvenes y Salud Psicológica” en Castellón.

Se realizó el pasado 7 de octubre, impulsada por el COPCV y el Ayuntamiento de Castelló.
Leer

  • 07/10/2025
Acto Día Mundial Contra el Cáncer de Mama

Será el16 de octubre en la Plaza mayor de Castellón. El COPCV tendrá un stand en el que psicólogos y psicólogas darán información a la ciudadanía.
Leer

  • 06/10/2025
Demà, 7 d'octubre, la seu de Castelló del COPCV romandrà tancada fins a la 13:00h.

Mañana, 7 de octubre, la sede de Castellón permanecerá cerrada hasta la 13:00h.
Leer