Assistim a la Jornada de Justícia Juvenil organitzada per la Direcció d'Infància i Adolescència

Josefina Carboneras, vicesecretària del COPCV, destaca la importància d'esdeveniments com este que permeten posar en comú experiències professionals de l'atenció socioeducativa.

La Direcció General d'Infància i Adolescència ha celebrat una jornada sobre Justícia Juvenil orientada als professionals de l’àmbit socioeducatiu. En esta activitat, realitzada en València el 28 de novembre, s’han desenvolupat diverses taules de treball, com a espais “de reflexió i anàlisi sobre la justícia juvenil en la Comunitat Valenciana”. Estes han sigut les matèries tractades:

1. Protocols d'actuació de les residències socioeducatives en l'atenció del nou model.

2. Funcions dels equips educatius de les residències socioeducatives.

3. Òrgans de participació com a element de promoció de la igualtat en l'àmbit residencial

socioeducatiu.

4. Programes d'activitats en les residències socioeducatives.

La presència del/la professional de la Psicologia en este àmbit és fonamental com també ho és, la seua formació constant per tal de respondre a les situacions actuals. Josefina Carboneras, vicesecretària del Col·legi, va estar present durant la inauguració i la ponència ‘L'execució de mesures judicials en la Comunitat Valenciana: claus per al debat’, impartida per Conrado Moya Mira, assessor del Síndic de Greuges.

 

 

 



Noticias relacionadas

  • 12/02/2025
31ª Jornada Professional del COPCV ‘Vivències i sofriment: el paper de la psicologia enfront de les conseqüències emocionals de la dana’

Donem a conèixer el cartell d'aquesta activitat la qual es celebrarà l'u de març en València. Ja podeu consultar el programa i fer la inscripció en modalitat presencial i streaming.
Leer

  • 07/02/2025
VII Convención del Consejo General de la Psicología

Tendrá lugar durante los días 12, 13 y 14 de junio en el Palacio de Congresos y Auditorio de Navarra Baluarte (Pamplona). Evento organizado por el COP y la Fundación Española para la Promoción y el Desarrollo Científico y Profesional de la Psicología (Psicofundación).
Leer

  • 07/02/2025
Salud mental en Alicante - Encuentros ciudadanos

Entre los meses de septiembre de 2024 y septiembre de 2025, en Alicante se va a desarrollar un proceso abierto a la participación de toda la ciudadanía que pretende sentar las bases del Pan Municipal de Salud Mental que próximamente se llevará a cabo.
Leer

  • 07/02/2025
Jornada: Violencia sobre la mujer unida a la problemática de salud mental

Jueves, 13 de febrero a las 16:30 horas en el Centro de Atención Integral 24h a Víctimas de Violencia Sexual. Castellón de la Plana
Leer

  • 05/02/2025
II Jornada de salud mental en contextos educativos

Contribución de la Psicología al bienestar psicológico y al rendimiento académico. 14 de Febrero 2025, Madrid · Asistencia gratuita presencial u online previa inscripción.
Leer

  • 05/02/2025
4ª Encuentros en la Fundación. VÍDEO - Mª P. García Vera: 'Niños y adolescentes creciendo con el trauma: impacto en sus vidas y tratamientos'

4ª Encuentros en la Fundación. VÍDEO - Mª Paz García Vera: 'Niños y adolescentes creciendo con el trauma: impacto en sus vidas y tratamientos de elección'.
Leer