Dia Mundial del Benestar Mental per a Adolescents, 2 de març

L'adolescència és una etapa de canvis que transita de la infància a l'edat adulta. La comunicació i el suport dels grups de referència és fonamental per al benestar juvenil i adult.

Hui, 2 de març se celebra el Dia Mundial del Benestar Mental per a Adolescents. L'efemèride va ser creada en el 2020 per la iniciativa de The Hollister Confidence Project, amb l'objectiu de sensibilitzar a la població jove sobre els problemes de salut mental que afronten.

Des del COPCV volem aprofitar aquest dia per matisar el concepte de benestar ja que no experimentar-lo, no és sinònim de tindre un trastorn o malaltia mental. És necessari donar-li la importància que cal a la salut mental dels joves però no patologitzar símptomes que poden ser pròpis de l’etapa evolutiva en la qual es troben.

Fent referencia a diversos autors experts en la matèria, podem definir l’adolescència com el “període biopsicosocial entre els 10 i 20 anys, aproximadament. És una etapa en la qual tenen lloc importants modificacions corporals, així com d'adaptació a noves estructures psicològiques i ambientals que condueixen de la infància a l'adultesa”.

En esta etapa, busquen la seua pròpia identitat i independència alhora que la pertinència grupal entre iguals. Es troben en un camí de canvis i és habitual que tinguen contradiccions en les manifestacions de la seua conducta així com fluctuacions en l'estat anímic.

La família, el grup d’amistats i el sistema educatiu són els seus agents socials principals. Si ben és cert, com apunta la vicedegana i psicòloga educativa, Andrea Ollero, els adolescents es distancien de la família buscant independència, i es centren en el grup d’iguals. No obstant, la funció de la família continua sent importantíssima. Malgrat que la comunicació pot vores ressentida, és clau que en este procés de modificacions: “sempre s’ha de mantindre la comunicació, el suport i, sobre tot, realitzar un acompanyament des del respecte”.

 



Noticias relacionadas

  • 12/09/2023
Pla d'Infancia i Adolescència. Treballar la violència en la infància i l'adolescència des del pla juridic social" Inscripció 12/09/2023 17:00 hores

Plan de Infancia y Adolescencia. Trabajar la violencia en la infancia y adolescencia desde el plan jurídico social" Inscripción 12/09/2023 17:00 horas
Leer

  • 05/09/2023
Pla d'Infància i Adolescència. Webinar 'El nou recurs de l'assisten personal infantil.' Inscripció 05 de setembre a les 17 hores.

Plan de Infancia y Adolescencia. Webinar 'El nuevo recurso de la asistente personal infantil' Inscripción 05 de septiembre a las 17 horas.
Leer

  • 01/09/2023
Curs Interdisciplinar Infància i Adolescència. Necessitat de protecció i reducció de la vulnerabilitat per raons de trastorn autolesiu sense suïcidi

Curso Interdisciplinar Plan de Infancia y Adolescencia. Necesitad de protección y reducción de la vulnerabilidad en la infancia y adolescencia por razones de trastorno autolesivo sin suicidio y de ideación suicida. (Inscripción 04/09 a las 17 horas)
Leer

  • 31/08/2023
Curs Interdisciplinar Infància i Adolescència. Necessitat de protecció i reducció de la vulnerabilitat per raons de la seua diversitat sexual

Curso Interdisciplinar Plan de Infancia y Adolescencia. Necesitad de protección y reducción de la vulnerabilidad por razones de su diversidad afectivo sexual y de género'. (Inscripción 01/09 a las 17 horas)
Leer