Assistim al XX Congrés Nacional d'Estudiants de Psicologia de la UMH d'Elx

En la presentació d'aquesta trobada, la vicedegana 2a del COPCV, Concepción Sánchez Beltrán, ha insistit en la importància de la formació contínua i ha reivindicat la presència de la psicologia en tots els àmbits on es puga gestionar, previndre o millorar la salut i el benestar psicològic de les persones.

Sota el lema ‘20 Anys il·luminant ments’, la Universitat Miguel Hernández (UMH) celebrà el 23 i el 24 de març a l'Aula Magna de l'edifici Altabix del campus d'Elx, el XX Congrés Nacional d'Estudiants de Psicologia. El lema d'aquesta trobada, al qual assistiran més de 300 persones, fa referència a l'oportunitat de formació complementària i enriquiment que suposa aquest esdeveniment anual per a estudiants i professionals de la Psicologia i altres disciplines afins.

La nostra vicedegana 2ª, Concepción Sánchez Beltrán ha estat en la taula inaugural des de la que ha explicat la funció de la corporació col·legiat, i els ha explicat als estudiants allí presents, els serveis que el COPCV ofereix. “Els psicòlegs i psicòlogues, hem de continuar formant-nos, investigant, especialitzant-nos en aquelles àrees de la psicologia que més ens interesse, per a ser excel·lents professionals”, els ha dit la vicedegana. “Cada vegada més, la societat demanda la nostra presència en institucions perquè els professionals de la psicologia no som objectes de luxe, o de privilegi, som essencials en l'estructura de la societat amb les nostres actuacions investigadores, preventives, formatives, d'intervenció i de tractaments, som referents del benestar psicològic i de la salut en tots els seus àmbits, mental, laboral, social, educació, de la salut emocional, relacional i afectiva, és a dir promovem i millorem la qualitat de vida en les persones i en la societat”.

En la taula inaugural, la vicedegana ha estat acompanyada per José Juan López , vicerector d’Estudiants i coordinador de la UMH; José Pedro Espada, degà de la Facultat de Ciències Sociosanitàries de la UMH; i Víctor Amorós Reche, president d’aquets Congrés Nacional.

Dins l’esdeveniment destacats professionals com ara José María Peiró, psicòleg del treball i les organitzacions; Amparo Belloch, psicòloga clínica; Victoria Ferrer, psicòloga social de gènere; Saúl Martínez-Horta, neuropsicòleg; Tania Estapé, psicooncòloga; Ana Martínez, psicòloga forense; María Roncero, psicòloga clínica; i Teresa Marín, psicòloga d'emergències, han dut a terme diverses ponències que han apropat al públic, algunes de les àrees de la Psicologia.

Teresa Marín, coordinadora del GT de Psicologia d'Emergències i Catàstrofes de COPCV-Alacante, amb Sánchez Beltrán, vicedegana 2ª del COPCV.



Noticias relacionadas

  • 14/10/2025
Jornada de puertas abiertas: 'Retos de las personas mayores en nuestra sociedad'

Se realizará en la Universidad Permanente de la Universidad de Alicante los días 16 y 17 de octubre. Actividad gratuita previa reserva de plaza.
Leer

  • 14/10/2025
UPSANA llama la atención sobre la necesidad de luchar contra el intrusismo en la X Gala de la Salud

16 de octubre en el Gran Teatro de Elche bajo el lema “Salud real, sanitarios de verdad”. El colegiado, Carmelo Hernández, recibirá el premio por el Desarrollo Profesional, mientras que AITANA Investigación será galardonada con el Premio Especial en Salud Mental.
Leer

  • 26/09/2025
Assistim als actes d'obertura de les universitats valencianes

La presència del col·legi professional és una mostra de la importància dels vincles entre la universitat i el món professional.
Leer

  • 19/09/2025
Resumen de la mesa redonda ‘Avances para mejorar la vida de las personas con enfermedad de Alzheimer’

En el encuentro, profesionales especializados en esta enfermedad, han abordado la importancia de las personas cuidadoras, los aspectos psiquiátricos de la demencia y han explicado el marco legal.
Leer

  • 18/06/2025
Horario para las fiestas de Hogueras / Horari per les festes de Fogueres

La seu d'Alacant tancarà els dies 20, 23 i 24 de juny.
Leer

  • 13/06/2025
El COPCV está presente en el acto de graduación del Máster Universitario en Terapia Psicológica con Niños y Adolescentes de la UMH

Concepción Sánchez Beltrán, vicedecana 2ª del COPCV, reconoce el esfuerzo del alumnado y les explica el rol y los servicios de la entidad colegial.
Leer