La vicedegana 2ª del COPCV, Concepción Sánchez Beltrán, es reuneix amb Modesta Salazar, cap de la Unitat de Violència de Gènere contra la Dona

En la reunió s'acorda acollir en la seu del COPCV-Alacant, l'exposició itinerant ‘Créixer amb por: els xiquets i xiquetes davant la violència de gènere’.

El pròxim 25 d’abril és el Dia Internacional contra el Maltractament Infantil. Ens hem reunit en la subdelegació de Govern amb Modesta Salazar, cap de la Unitat de Violència contra la Dona, i Francisco José Gómez Vitero, vicepresident del Col·legi d'Infermeria, per posar en marxa accions que visibilitzen esta problemàtica i les seues conseqüències. En esta ocasió, hem acordat acollir conjuntament, l’exposició itinerant ‘Créixer amb por: els xiquets i xiquetes davant la violència de gènere’. Es tracta d’una mostra molt especial ja que els 60 dibuixos que la composen han sigut realitzats per fills i filles de víctimes de violència de gènere. “Són els propis menors els que il·lustren sobre el paper les situacions de maltractament que han viscut”, expliquen des de la Comissió per a la Investigació de Maltractaments a Dones.

Hem de conscienciar sobre els efectes tan perjudicials que els menors pateixen quan creixen i conviuen amb la violència. Són víctimes directes a les quals tenim l’obligació de protegir i cuidar fins i tot, una vegada eixen de l’entorn afectat”, ha manifestat Concepción Sánchez Beltrán, vicedegana 2ª del COPCV, després de la reunió.

El objetivo de la muestra no es otro que concienciar sobre los efectos que la violencia tiene sobre los menores que la sufren, esas otras víctimas del machismo, en ocasiones olvidadas.

Del 19 al 30 d’abril, la seu d’Alacant del COPCV i del Col·legi Oficial d’Infermeria d’Alacant exhibiran els 60 dibuixos de l’exposició itinerant ‘Créixer amb por: els xiquets i xiquetes davant la violència de gènere’.



Noticias relacionadas

  • 11/06/2026
El COPCV acompaña a la XIII promoción del Grado en Psicología de la UMH en su graduación

La vicedecana 2ª, invita a los nuevos graduados y graduadas a conocer el Col·legi, su nueva casa profesional.
Leer

  • 10/06/2026
Mesa redonda: detección y actuación ante el maltrato en personas mayores

Se realizará en la Universidad Permanente de la Universidad de Alicante el 11 de junio a las 17:30h. Actividad gratuita previa reserva de plaza.
Leer

  • 10/06/2026
Nuestra vicedecana 2ª define como esencial la especialización profesional en el ámbito de la infancia y adolescencia

Concepción Sánchez Beltrán, ha realizado estas palabras en el acto de graduación de la 16ª Promoción del Máster Universitario en Terapia Psicológica con Niños y Adolescentes de la UMH de Elche.
Leer

  • 27/04/2026
Jornada 'Escuela, pantallas y Salud mental': expertos abordan el concepto de “salud digital” y alertan de una generación marcada por el uso intensivo de pantallas

Disponéis del vídeo completo de este encuentro organizado por el COPCV y la Sociedad Española de Psicología Clínica Infanto-Juvenil (SEPCIJ).
Leer

  • 17/04/2026
Convocatoria de los Premios a Tesis Doctorales sobre Violencia contra la Mujer para el año 2026

El plazo de solicitudes es desde el 8 de abril al 6 de mayo de 2026, ambos inclusive.
Leer

  • 09/04/2026
Jornada - Escuela, Pantallas y Salud Mental: retos actuales en Psicología Infanto-Juvenil

24 de abril en Alicante (modalidad presencial y online). Esta actividad, organizada por el COPCV y la SEPCIJ, es gratuita previa reserva de plaza.
Leer