La salut mental és l'eix de la II Fira de la Salut realitzada en Castelló

Les Xarxes Sanitàries commemoren el Dia Internacional del la Salut (7 d'abril) amb aquest esdeveniment fet l'u d'abril i en el qual participem activament. Col·legiades i les nostres representants, Mª Carmen Molés, vicedegana 3ª, i Alba Sebastián, han informat sobre l'imprescindible paper de la Psicologia per a aconseguir la salut global.

Castelló ja ha celebrat la seua Fira de la Salut, centrada en la Salut Mental. Com us varem avançar. Aquest esdeveniment organitzat per les Xarxes Sanitàries de la que formen part, es va dur a terme el dissabte 1 d’abril en la plaça Hort dels Corders. Allí, des de desenes d’estands de les associacions que integrem la RSS, s’ha facilitat informació sobre la salut tant a les autoritats polítiques com a la ciutadania que han visitat l’espai.

   

                                                                    Stand del COPCV (esq.)                                                 Victòria Falcó, de la RSS; Mª Carmen Molés, Vicedegana COPCV; i la col·legiada Gloria Juan, en la Fira. (drta.)

 

Durant les hores de la Fira molts veïns i veïnes de la província s’aproparen. “Ha quedat clar, que la salut mental és un tema d'interés general”, ha afirmat Mª Carmen Molés, vicedagana 3ª del COPCV, després de llegir el manifest preparat per a commemorar el Dia Internacional de la Salut (7 d’abril) . La seua lectura s'ha realitzat de manera conjunta, participaren representants polítics i de les associacions que formen part de la RSS. Va començar Patricia Puerta, vicepresidenta de la Diputació de Castelló, seguida de Mamen Pastor, vicerectora de la UJI.

Llegint aquest document, es va ressaltar la necessitat de desenvolupar accions concretes que facen front a les “amenaces mundials per a la salut mental com són les desigualtats socials i econòmiques, els conflictes, les violències i les emergències de salut produïdes pel canvi climàtic o fenòmens climatològics”. Mencionant expressament la situació emocional de la ciutadania, es va recordar que en el entre els problemes de salut mental més freqüents estan l'ansietat i la depressió i que al nostre país 10 persones es suïciden al dia. Tot això, mentre la ràtio de psicòlegs clínics a Espanya continua sent irrisòria: a penes 6 psicòlegs per cada 100.000 habitants enfront dels 18 de la Unió Europea i 26 de l'OCDE.

En aquest context, es verbalitzaren algunes propostes per pal·liar les situacions anteriorment citades: “generar i promoure espais de sensibilització per acabar amb el “secretisme” sobre  els problemes de la salut mental; promoure accions en el sistema educatiu que potencien habilitats i factors de protecció en la infantesa i joventut; i facilitar l’accés a la psicoteràpia per obtindré una resposta més ràpida en l'atenció.

Paral·lelament, en el Menador, d'11:00h a 12:30h., s'han realitzat les següents ponències: “La balança de la salut mental”, Jesús Pelluch; "L'esport 2.0: més enllà de les addiccions”, Ana Blanco i María Gimeno; “Addiccions V.0 quan la pantalla mana”, Abel Baquero; “La meua salut sent  LGTBIQA+", Naiara Martínez; i “L'abraçada de l'esperança”, Pascual Benet.

 

Informació relacionada: 

La RSS de Castelló celebra la II Fira de la Salut

Galería de fotos



Noticias relacionadas

  • 29/04/2025
El Ayto. de Castellón solicita profesionales de Psicología para desarrollar I Plan Municipal de Mayores de la Ciudad de Castellón

Los colegiados y colegiadas interesadas en la oferta y con experiencia en el área de envejecimiento, podéis enviar vuestro currículum a través de la sede electrónica del COPCV hasta el hasta el 4 de mayo del presente año .
Leer

  • 23/04/2025
Talleres organizados por la Asociación Española Contra el Cáncer de Castellón

Estas actividades dirigidas a cuidar el bienestar tanto de las personas que están pasando por un proceso oncológico como de sus familiares, se realizarán a lo largo del mes de abril y mayo.
Leer

  • 14/04/2025
Conferencia: 'El bienestar psicológico y su integración en las normativas de salud y bienestar laboral' (Mañana 15 de abril)

Nuestra vocal, Pilar del Pueblo, realiza esta charla en la Cámara de Comercio de Castellón. Es una de las actividades gratuitas organizadas dentro de la 3ª Carrera de las Empresas.
Leer

  • 11/04/2025
Curso: Introducción teórica a la terapia de esquemas

Curso 'Introducción teórica a la Terapia de Esquemas' La FIDAP organiza esta actividad formativa en colaboración con el COPCV. Está previsto que inicie el 30 de mayo en la Plataforma de Formación Online.
Leer

  • 08/04/2025
Aprobado el Plan de Salud Mental 2025-2027

Aprobado por el Consejo Interterritorial del Sistema Nacional de Salud, es un proyecto a través del cual se busca dar respuesta a los desafíos actuales en materia de salud mental en España.
Leer